Smolný víkend Filipa Salače v Albacete

První závodní víkend mistrovství CEV, který se konal ve dnech od 09.04. – 10.04.2016 ve španělském Albacete nebyl pro Filipa zrovna šťastným.

Několik málo týdnů před zmíněným víkendem měl Filip možnost poprvé svůj motocykl KTM Moto3 otestovat na stejné trati, kde si bez problémů na motocykl během pár kol zvykl a team byl s výsledky velice spokojen. Přesto se celý čtvrtek a pátek Filip nemohl dostat na svůj tréninkový čas, což bylo zapříčiněné změnou nastavení podvozku a motoru.

Do sobotní Kvalifikace už Filip vyjel s dovážením 8 kilogramů, s novými gumami a motorem. Bohužel, tato teamová strategie nebyla povedená, protože v obou měřených trénincích musel Filip několikrát zajíždět do boxu, kde se dělali úpravy na podvozku, které měli být odzkoušené už ve volných trénincích. Tato situace Filipa psychicky srážela a tímto byla atmosféra v teamu napjatá.

Do nedělního warm- up se přestavil celý motocykl a po drobných úpravách se na něm Filip cítil podstatně lépe. Do závodu startoval z 12 místa, ale byl odhodlaný bojovat o co nejlepší umístění. Po své stíhací jízdě, kdy mu po povedeném startu v první zatáčce před koly spadl jiný jezdec a Filip musel vyjet ze stopy, posunul se až na 15 pozici, poté mu změkla přední brzda a Filip po dvě kola nebyl schopný předjetí svého teamového kolegu, kde mu první skupinka bojující o podiová umístění odjela Filip nakonec dokončil závod na 6 místě.

Filip: Tento závodní víkend bych raději vymazal z paměti. Po testech, které jsme tu absolvovali a já jezdil stabilně časy 1:38 ( pod tento můj čas se za celý závodní víkend dostal pouze jeden jezdec) jsem se těšil, že svůj čas ještě vylepším a vyjedu si pole position. Bohužel, oba dva tréninkové dny, kdy jsem měl jiný motor a nastavení se nám nepodařilo dostat na solidní čas a já jezdil o dvě vteřiny hůř než na testech. Společně s mými mechaniky jsme byli nazlobení, protože teprve do kvalifikace jsem dostal původní motor, nové gumy a co víc, dovažovat jsme museli 8 kilogramu, což samozřejmě změní celé nastavení. V obou měřených trénincích jsem měl problémy s gripem na zadním kole, motocykl mi vyjížděl ze zatáček a já nebyl schopný zajet rychlé kolo. Po druhé kvalifikaci,kdy jsem najel jen několik kol a získal 12 místo na gridu jsem byl opravdu psychicky na samém dnu, což se samozřejmě v teamu muselo řešit.

Do nedělního warm-up mi kompletně motocykl přestavili a po menších úpravách jsem se na něm cítil mnohem lépe. Do závodu už jsem nastoupil v naprostém klidu, kdy jsem věděl, že horší už to být nemůže J Po dobrém startu jsem se probojoval do první zatáčky okolo 6 místa, jenže pád jezdce přede mnou zapříčinil mé vyjetí ze stopy a já se propadl asi až na 15 pozici, kdy se přede mne dostal můj teamový kolega, kterého jsem nebyl schopný několik kol předjet, protože mi změkla brzda, čímž jsem měl větší nájezdovou rychlost  a vynášelo mě to ven.  Poté, co se mi ho konečně podařilo předjet  jsem zahájil stíhací jízdu, ale přesto, že jsem se dostával na časy vedoucí skupinky a postupně jejich velký náskok snižoval, to na konec stačilo pouze na 6 místo v mé kategorii a 8 místo celkově. Jsem z tohoto opravdu zklamaný, ale na druhou stranu, nebylo to poprvé ani naposledy, technika a dobrý team  je jednou z nejpodstatnějších věcí v tomto sportu, i proto jsme se rozhodli jít cestou těch nejtěžších cupů a mistrovství, protože v tomto přechodu do světa vrcholového ježdění nejde až úplně o to, „ vyhrávat“, ale jezdit mezi těmi nejlepšími z nejlepších proto, aby mne to posouvalo nejen jezdecky co nejdále k  mému vysněnému Gran Prix. Poté, co team uznal svou chybu jsme se rozhodli, že to, co se stalo smažeme a pokusíme se do dalšího závodu v Jerezu o nový začátek.

Opět bychom rádi poděkovali všem, co nám pomáhají, mým sponzorů, firmám Ort, KŠD legal, Montáže Brož, 4SR, Tyrex, Mmb,  Mitas, Nokamoto, Shark, millers Oil, RB bike, Autoklubu    a jeho nadačnímu fondu na podporu talentů a taky viceprezidentovi AČR panu Šťovíčkovi, který mi hodně pomáhá, abych se mohl dostat co nejdále. V neposlední řadě i všem mým fanouškům.

Váš Filip