Rozhovor: Jirka Mrkývka o nové sezoně 2016

Ahoj Jirko, po loňské sezoně v Německu si letos nakoukl do Alpsko Jadranského mistrovství kategorie Superstock. Jaké byly plány před sezonou? Chtěli jste hned od začátku do Alpe nebo byla i jiná možnost?

Šampionát sám o sobě se mi líbí a je dobře zorganizovaný ale přece jen IDM mělo taky něco do sebe. Plány před sezónou byly určitě jet 6tky, nic jiného. Ze začátku jsme chtěly jet Yamaha R6 Dunlop Cup při IDM ale pak jsme dostaly šanci jet právě v týmu WILLIRACE při AlpeAdrii a smlouvu podepsaly.

V loňské sezoně si jezdil na motocyklu KTM 390 v německém Adac Junior šampionátu. Letos jedeš již na velkém motocyklu. Můžeš nám prozradit, jaký máš pro letošní sezonu k dispozici Motocykl? Popřípadě nám říct v jakém týmu startuješ?

Jezdím na motocyklu Kawasaki ZX6R a jezdím v týmu, jak už jsem říkal WILLIRACE.

Je to velký rozdíl mezi 390 a Superstockem? Jak dlouho ti trvalo než sis na tento motocykl zvykl? Jak se ti na něm jede?

Rozdíl mezi KTMkou a Kawasaki je velký, nejvíce asi rychlostí,velikostí tak i stylem jízdy. Na motorku si stále zvykám a myslím si že ještě to čas bude potřebovat, přece jen to jedu první rok tak se snažím abych měl motorku, jak se říká v „ruce“. Každopádně se mi na ní jede skvěle a vždycky se těším na další jízdu.

Proběhlo nějaké předsezónní testování nebo si rovnou zamířil na první letošní podnik na Slovakiaring?

Před sezónou jsme byly testovat právě na Slovakiaringu a na Brněnském okruhu kde jsem poprvé vyzkoušel tuto motorku.

Máš za sebou již tři odjeté podniky v rámci Alpe Adria, jak si dojel, jak se ti dařilo v jednotlivých závodech?

Slovakiaring – Na první závodě na Slovakiaringu bylo skoro celý víkend proměnlivé počasí takže se kvalifikace jela na mokrých kolech. Zajel jsem čtvrtý čas a byl jsem velice spokojený. První závod se jel na suchu ale cílová rovina nebyla zcela suchá a moje startovní pozice byla na mokré části takže jsem startoval tak abych udržel motorku v klidu. Po startu jsem byl na 9 pozici kterou jsem si držel do doby než jsem udělal chybu když jsem špatně podřadil a musel první zatáčku projet rovně. Nakonec jsem první závod dojel na P14. Do druhého závodu jsem startoval z P10 a závod dojel na P12.

Pannoniaring – Na Pannoniaringu jsem byl tento víkend poprvé a velice jsem se těšil na nový okruh. V kvalifikaci jsem obsadil P18 (2:01.507). V prvním závodě to nebylo podle představ, protože jsem hned po stratu musel vyjet z tratě kvůli kolizi a začal jsem stíhací jízdu z P32. Závod jsem dokončil na P15 s nejlepším časem 2:00.980 a do druhého závodu jsem nastoupil na P16. Druhý závod byl už o dost lepší když jsem zvládl zajet TOP10 a zajet čas pod 2 minuty, takže jsem byl velice spokojený a odvezl jsem si zase nějaké body.

Grobnik(Rijeka) – Na tento víkend v chorvatském grobniku jsem se také těšil, protože jsem jel zase na nový okruh. Celý víkend bylo krásné počasí a tak se celý jel na suché trati. V kvalifikaci jsem obsadil P14. V prvním závodě jsem obsadil P11. Do druhého závodu jsem startoval z P15. V samotném závodě jsme bojovaly o P8, ale v posledním kole jsme dojely jezdce o kolo a rozhodl tento boj. Závod jsem dokončil v TOP10

Jak jsi zatím spokojený s průběhem letošní sezony?

S průběhem sezóny jsem velice spokojený, tým a motorka fungují velice dobře a časy které jezdím na okruzích kde jsem poprvé jsou lepší než jsme si všichni mysleli.

O víkendu tě čeká jediný závod, který se jede na území české republiky. Jak se do Mostu těšíš a jaké jsou ambice?

Do Mostu se velice těším. Minulý týden jsme zde byly právě testovat a velice se mi okruh zalíbil. Časy během testování byly pro mě celkem dobré na poprvé a věřím že ještě nějakou tu vteřinku pokořím. Myslím si že jsem schopný zde zajet svůj nejlepší výsledek.

Trénuješ nějak mezi závody?

Mezi závody trénuji společně po celou sezónu s DAFIT FILLA Racing, která to má velice dobře zorganizované.

Díky za rozhovor, ať se i nadále daří.

Díky za rozhovor a všem za podporu, uvidíme se v Mostě, Mrkva #10

Foto: Zdroj Jirka Mrkývka